torsdag den 22. december 2011

Kostumer til Don Juan

Jeg er for tiden i gang med at fremtrylle kostumerne til Nørregaards Teater og Teamteatrets fælles opsætning af Don Juan. Forestillingen har premiere på Teamteatret i Herning den 19. januar og skal ligeledes senere have premiere på Nørregaards Teater i Odense.

Der skal laves kostumer til 2 musikere, 2 skuespillere og 7 dukker. Scenografien og kostumerne er designet af Jule Forchhammer.

Det er lidt specielt for mig at frembringe kostumer, som jeg ikke selv har designet. Tidligere har jeg enten designet og syet kostumerne op, eller designet kostumerne og formidlet opsyningen videre til en syerske. Men jeg har fået et rigtig godt samarbejde med Julie og vi supplerer hinanden godt, samtidig med at jeg bare suger mere viden og erfaring til mig. Det er rigtig fedt!

I forbindelse med opsyningen af kostumerne fandt jeg et rigtig godt konstruktionsmønster på løse støvleskafter af Karen Margrethe Høskuldsson http://www.hoskuldsson.dk/skaft.htm. Tusind tak for det, det sparede mig for noget tid. Det var virkelig fornemt!

Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig jul og et snarligt skønt nytår, med mange gode nye oplevelser!

1 kommentar:

  1. Tillykke med ordren Malene. Det lyder som en ordenligt mundfuld. . . En glædelig jul og et fabulous nytår til dig og dine ;o)

    SvarSlet